A Monteverde töltőtollakról

Szombaton rózsát vettem, aztán tortát (Boldog Születésnapot Tia!). Elég szép idő volt ahhoz, hogy benézzek egy írószer boltba, just-for-fun. Szeretem a töltőtollakat, de most valahogy nem voltam pénzköltéses hangulatban. Szerencse, mert ráakadtam egy igazán tetszetős darabra és képes voltam a boltban hagyni.

Itt látható a Monteverde Invincia család (a jobboldali kivételével mindet láthattam a boltban):

Invincia

Ez túl kontrasztosnak tűnt (de meg kell hagyni, gyönyörű darab)

Invincia white

A krómozott kupak sem nézett ki rosszul,

Invincia Chrome

de a fekete kupak jobban illett a testhez, ezért jobban tetszett.

Invincia Black Tie

Hazajöttem, de csak nem nyugodtam meg. Valami nem stimmelt. Már van egy Monteverde tollam. Karácsonyra kaptam Tiától egy fekete-fehér Regattát. Nehéz, testes toll, de valahogy illik a hozzám.

Regatta Black & White

Mikor megláttam a hegyét, rögtön tudtam, hogy nekem kell egy ilyen, ámbár már volt pár töltőtollam. Mert ugye az nálunk úgy van, hogy mindig megmondom Tiának milyen meglepetést szánjon nekem. Nagyon jó ízlése van, sohasem fog mellé ;)
Szóval tollhegy: nem arany, csak acél, irídium heggyel, de annyira nagy és szépen vésett, hogy ha csak egy szóval kellene jellemeznem, azt mondanám markáns.

Regatta nib

A boltban látott Invincia tollak hegye “normális” méretű volt, semmi “markáns” feeling. A neten találtam meg a rejtély kulcsát: a hegyek mérete kisebb mint a Regatta esetében de kicserélhető. Köszönöm, nem. Nem azért mert bonyolult lenne a csere, hanem azért mert semmi kedvem bármit rendelni és várakozni (no meg fizetni pár tucat dollárt). Itt látható a méret-különbség egy fehér Invinciával illusztrálva:

Nib size

Szerinted?… Na ugye… Pláne esetemben, mert én a törpében is a legnagyobbat szeretem.

Sebaj, van másik. A Monteverde honlapon matatva bukkantam rá a Charisma-ra. Ebben az esetben is a főleg a hegyet figyeltem (fehér-sárga, nem arany), de már nem a méretre hajtottam. Az összhatás sem rossz, sőt, ez a modell jobban bejön mint az Invincia (a márványmintás szépséges, ámbár a pirosat is elfogadnám, mert szeretek és szoktam piros tintával is jegyzetelni):

Itt látható az összes Charisma színkombináció:

Charisma all

Itt is van egy bökkenő, ami elsőre nem esett le. Másodikra sem. Olyan rövid a toll szára (amit jól elrejt a meglehetősen hosszú kupak), hogy nem fér bele a Monteverde szokásos (az Invinciában és a Regattában is megtalálható) “dugattyúja” – egyébként konverter:

converter
-vajon miért nem szerepel a Monteverde honlapjain ez a konverter(?), annál is inkább, mert külön is forgalmazhatnák, hiszen egyéb tollakhoz is alkalmazható volna-

Csak kisméretű patronnal használható. Az alábbi képeken az 1-es patron.
(a “normál” méretű típusokba, mint pl. a Regatta vagy Invincia a 7-es patron is használható)

cartridge set 1

cartridge set 2

Ez még nem tántorítana el a beszerzéstől. Különösen ha érvényesülne amit külföldi honlapokon láttam, tudniillik olcsóbb mint a Regatta, vagy az Invncia (amelyek egyébként elvileg egy árban vannak, 16-19e,-Ft, mikor, hol).

A Monteverde márkájú tollak gyártója a Yafa Pen Co., székhelye USA, California. Néhány mondat a tollak hegyéről: kellően rugalmas acélból készülnek, az írófelületük irídium. Kellemes érzést adnak írás közben. Csak M-es méretben gyártják (ez közepes méret, épp megfelelő). Amint a fenti képek egyikén látható, a tollhegyen egy gravírozás van amely a következő feliratot is tartalmazza: “Iridium Point Germany M”. Valószínűleg Németországban gyártják, és ez valljuk be, biztató.

Ugyan senki nem fizetett érte, mégis csak jókat tudok mondani a Regatta tollamról. Masszív a teste, de jól kiegyensúlyozott. A kupak rácsavarható a toll mindkét végére, de írás közben nem szoktam felhelyezni. Masszív a hegye, mégis megfelelő vonalvastagságot biztosít, kellőképpen reagálva a puha érintésre, vagy az enyhe nyomásra (a vonalvastagság enyhén változtatható). Több napos pihenés után is azonnal lehet írni vele. Fémcsavaros részei biztonságosabb érzést adnak mint a műanyag menetek. Valószínűleg előbb vagy utóbb találok még egy Monteverde alkotást ami rabul ejti a szívemet…

Egy hozzászólás

  1. Én egyszer kaptam egy 18k Dupont tollhegyet, se kupak, se szár. Azóta se találtam hozzá.

Vélemény, hozzászólás?

